Het niet werkt om iedereen aan te spreken, we hebben allemaal verschillende smaken, verschillende ideeën en meningen..
Wanneer je iedereen blijft proberen aan te trekken zal je boodschap onduidelijk zijn voor klanten en als je boodschap niet duidelijk is dan haken mensen af.
Pak nu dat je fotograaf bent en je eigenlijk heel graag mensen wil aantrekken die heel spontaan willen staan op foto. Maar op je website staan portretten die heel erg geposeerd zijn… Dan zorgt dat ervoor dat mensen afhaken… Het is onduidelijk waar je naartoe wilt omdat je tegenstrijdige dingen vertelt en toont. Dat vertel ik vb. ook uitgebreid in de podcast.
Die beantwoorden ze te vaag. Ze zeggen dan iets in de vorm van:
Maar eigenlijk is dat niet genoeg, dat is niet echt wat je klant bezig houdt of waar die ‘s nachts wakker van ligt. Je moet echt goed weten wie je ideale klant is.
Want het heeft verschillende lagen en soms heb je zelfs meerdere doelgroepen zoals ik:
Dat is een totaal andere doelgroep en ik heb heel lang moeten zoeken naar mijn stem binnen die 2 doelgroepen.
Is de beste vraag die ie jezelf kan stellen, opnieuw en opnieuw. Het vertelt je heel veel en laat je dieper nadenken over je interne struggles, maar ook over die van je klanten. Blijf ze jezelf stellen.
Waarom boeken mensen je> antwoord > waarom > antwoord > waarom > enz.
Beluister zeker deze podcast om daar meer over te horen en abonneer je volledig gratis via Google Podcasts, Apple podcasts of Spotify. Zo blijf je elke keer op de hoogte van nieuwe afleveringen.