Meer klanten vinden dankzij bewustwording

.. En vooral: De juiste klanten

Meer klanten, juiste communicatie. 

Bewustzijn de dag van vandaag is helemaal niet zo makkelijk meer want er is zoveel lawaai en er zijn zoveel indrukken de gehele dag door waardoor je soms niet meer weet waar je zou moeten beginnen.

Je ziet andere ondernemers, totaal andere dingen doen en je vindt dat ook leuk natuurlijk! En dan begin je te twijfelen.. Is wat ik doe wel goed genoeg en zou ik niet beter eens proberen wat zij doen. Voor je het weet ben je jezelf weer kwijt en niet meer bewust van wie je bent binnen je bedrijf.

Jezelf verliezen in het onbewuste...

Ik ben mezelf meerdere keren verloren tijdens mijn carrière. Ik keek naar mezelf en dacht, dit ben ik niet meer. De eerste keer volde dat enorm overweldigend (zie de blog hierover). 

Het duurde maanden eer ik terug mezelf kon zijn en ik dacht dat alles wat ik deed verkeerd was. 

Ik hoorde van iedereen “Je moet dit doen” of “je moet dat doen”… Maar niets van dat alles werkte voor me. 

Online trainingen maken: Hulp & ondersteuning

Heb je mijn podcast al beluisterd? Daar heb ik verschillende podcastafleveringen rond online trainingen, deze kan je beluisteren op Spotify, Apple podcast, Google podcast of mijn website. Abonneer je volledig gratis en blijf zeker volgen want er komen nog massa’s afleveringen rond online trainingen en de optimalisatie errond.  

Een te groot ego en onbewust gedrag

De meeste mensen vandaag hebben een te groot ego. Denk je dat jij geen groot ego hebt? Lees dan zeker dit boek en je zal verschieten wat ego precies inhoudt. 

We hebben nl. ego nodig want al zolang dat de mens bestaat was er groepsgevoel nodig. Wie er niet bijhoorde kreeg geen eten en zou verhongeren en dat is al zo sinds de oertijd. We passen ons aan op basis van ego om bij een groep te horen en wanneer je ego wordt getriggerd dan is dat op basis van de angst om er niet bij te horen, dat is een natuurlijke reactie. 

Er is op zich niets verkeerd met ego… 

Het is enkel en alleen een onbewust verdedigingsmechanisme. Ego is enorm interessante leerstof maar daar hebben we het vandaag niet over. Maar lees dus zeker het boek als je daar meer over wilt weten. 

Meer klanten vinden en ego...

Dat ego zorgt er wel voor dat iedereen een bepaald idee heeft van hoe het moet, omdat het werkt voor die persoon. En daarom dringen ze het op naar anderen toe. (Dus: het ego zit in de weg) 

Maar hoe vind je dan meer klanten?

Hoe komt jij over bij je klanten en hoe sta jij precies gekend? Heb je daar een precies idee over? 

Wanneer je zegt: “Ik sta bekend als kinderfotograaf” of “ik sta bekend als yougalerares” dan is dat eigenlijk te globaal. 

In dat geval ben je niet bewust van je onderneming. Wat typeert jou binnen jouw onderneming, wat maakt jou anders dan de anderen. 

Wat is er uniek aan jou, helemaal anders dan alle anderen? Een interessant boek hierover is deze

waarom meer klanten glennon doyle untamed cursus online productiviteit workflow workshop kim de graeve ondernemers passief inkomen omzet winst ideale klant niches 1

Betere & meer klanten  

Het is belangrijk dat je jezelf ziet zoals je klanten je zien. Dat je bewust kiest hoe jij overkomt. Welke informatie is een meerwaarde, welke niet. Op basis daarvan creëer je een imago. 

Een oefening i.v.m. bewustwording

Zoek je top 5 à 10 favoriete klanten. En vraag heb jou te omschrijven hoe zij je zien. Zo uitgebreid mogelijk!

Eerst en vooral zal jouw klant niet zeggen: Jij bent een fotograaf of jij bent een yogaleraar. 

ze zullen iets anders zeggen. En dan kijk je of dat overeenkomt met hoe jij jezelf ziet en hoe je dit kan implementeren in je communicatie zodat je meer en meer hierop focust en meer van die klanten aantrekt want die 5 à 10 klanten die zeggen op dat moment wat zij aantrekkelijk vinden aan jou. 

De podcast!

Wist je dat ik een vaste podcast heb hierover? Abonneer je volledig gratis en blijf op de hoogte:

Onbewust ondernemen: 

Wanneer je niet focust op je doel binnen je bedrijf en jouw plaats daarin dan is de kans er ook dat je te vaag bent naar de buitenwereld wat je doet. En wanneer je imago te vaag is en mensen niet persé weten wat ze kunnen verwachten dan boeken ze je niet. 

Zodra je durft te tonen waar jij voor staat dan zal je meer boekingen krijgen. Het minder globaal maken van een thema vraagt wat durf, want dat wil zeggen dat je niet iedereen meer gaat bedienen en dat is eng (zoals in deze blog wordt uitgelegd) 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top