Hoe ik 114k omzet in 30 dagen behaalde tijdens een lancering (podcast)

Mijn lancering van Freedom Unlocked is achter de rug. Ik haalde 114k omzet in 30 dagen. Voor je helemaal je verstand verliest en denkt dat dit bedrag uit de lucht komt gevallen, wil ik je even terug op aarde halen. Ik nam namelijk deze podcastaflevering voor je op omdat ik je wil tonen vandaag wat er gebeurt als je gewoon blijft gaan. Zonder focus op resultaat. Met de gedachtegang in je achterhoofd: “don’t you want to see what happens if you don’t give up?”

De afleveringen worden intuïtief opgenomen en er zit om die reden geen consistentie in, wil je graag op de hoogte blijven van nieuwe afleveringen? Dan abonneer je je via Spotify, Apple Podcast, Google PodcastsOok via het Youtube kanaal kan je de video’s van de Freedom Unlocked volgen. 

Focus op 1 doel en 1 project

Ik werkte ongeveer 1,5 jaar aan Freedom Unlocked. Al m’n energie, liefde en focus gingen naar 1 project. Dit geheel op zich is voor mij al een uitdaging. Ik verspreid namelijk graag m’n focus over verschillende projecten.

Maar dit jaar was anders:

  • 1 project: Freedom Unlocked
  • 1 doel: Begrijpen wat verbinding precies is

Beide doelstellingen eindigen deze week, ik weet nog niet 100% zeker wat m’n nieuwe doelstelling is. Maar ik denk dat het iets te maken zal hebben met een membership. Maar sssst, ik weet het echt nog niet of ik m’n vrije agenda wil opofferen hiervoor.

In september was het zo ver. Het zou tijd worden voor het lanceren van Freedom Unlocked. Het was quasi af, naast een paar kleine details en ook ik was er klaar voor. Ik was best zenuwachtig, m’n nieuwe bedrijf over vrijheid is pas 9 maand oud, ik startte ermee in januari 2021. En tot die dag was ik fotograaf en verkocht ik fotografieworkshops.

M’n doelstelling voor de lancering was 200k, dat was hoog gegrepen, aangezien ik met m’n fotografieworkshops altijd rond 70k max kwam tijdens een lancering.

Na 1,5 jaar voorbereiden was het eindelijk zo ver...

114k omzet in 30 dagen met lancering kim de graeve

Nu denk je misschien:

‘whaaaaat??’

Maar een lancering kan je niet elke maand, dit is heel erg zwaar, zowel mentaal als fysiek. Meestal heb ik zo’n 3 maand nodig om te recupereren van zo’n launching.

Ik had er een goed gevoel bij, ik had tenslotte 1,5 jaar eraan gewerkt. Daarna al 9 maanden gepraat over waar ik mee bezig was. En nu was het tijd om dat varkentje ook echt te verkopen.

Ik organiseerde een gratis masterclass met een upsell op het einde. En de inschrijvingen vlogen binnen, na 3 weken had ik al meer dan 2000 inschrijvingen verzameld. Ik had m’n account geüpgraded zodat zeker iedereen live zou kunnen deelnemen en was heel erg zenuwachtig, ik gokte op 800 live deelnemers. En 400 replay kijkers.

Durven kritisch denken om nadien te optimaliseren

Voor ik je vertel hoe dat ging, vertel ik je graag m’n eerste fouten. Ik bekijk namelijk altijd meteen wat ik beter had kunnen doen, zodat ik de volgende keer kan optimaliseren. Een zelfde aanpak draagt namelijk Altijd bij tot dezelfde resultaten. Het is pas als je durft optimaliseren en kritisch denken dat je resultaten veranderen.

Mijn eerste fout...

Mijn eerste fout was dat m’n bericht teveel mensen aansprak. Iedereen wil namelijk uit de ratrace. Iedereen wil rust, iedereen wilt vrijheid.

Maar niet iedereen wil ook actie ondernemen, doet de moeite om aan de slag te gaan. En mensen die eigenlijk liever veilig blijven dan echt hun ideale leven creëren, wil ik eigenlijk niet aantrekken. Dus ik had meer focus mogen leggen op specifieke elementen in m’n tekst die die specifieke doelgroep aantrok.

Nu was het eerder een in vraag trekkende tekst. En dan krijg je ook een hoop “klagers” die liever hun hele leven in de veilige slachtofferrol hangen.

De energie zakte tot een dieptepunt

Dat was 1!

Deze fout resulteerde in weinig mensen die kwam opdagen. Van de 2000 mensen kwam slechts 10% opdagen. Dat was voor mij een harde klap, ik had hard gewerkt aan m’n presentatie en had zoveel tijd en geld geïnvesteerd in deze dag… En dan kwamen er zo weinig mensen opdagen.

Je denkt nu misschien? Weinig??? 200 mensen? Nou in verhouding wel. Daarnaast weet ik ook dat ik ongeveer 10% conversie maak tijdens een live, maar niet zoveel meer erna. Dus ik wist ook meteen vanaf minuut 1 dat ik niet uit m’n kosten zou raken. Ik had 50k geïnvesteerd in het programma. En met een lancering van 20 deelnemers zou ik meer dan 16k verlies draaien.

Deze conclusie maakte ik reeds nog voor ik moest starten en ik voelde dat m’n energie tot een dieptepunt zakte. Nu moest ik me nog proberen oppeppen doorheen de live. En dat was niet makkelijk.

Mijn tweede fout...

Mijn 2de fout was dat ik alles op alles had gezet voor deze dag. Als ik had beseft dat ik nog een hele maand de tijd had gehad en nog 101 dingen zou doen dan had dit me niet zo zwaar gevallen.

Maar nu was het heel lastig.

Mijn derde fout...

Mijn derde fout was dat ik samengewerkt had met een marketeer voor mijn lancering. En nu bedoel ik niet dat ik spijt heb van m’n samenwerking. Nee, ik ben Thijs heel dankbaar en ik laat met plezier z’n gegevens achter in de shownotes, want ik ben hem heel dankbaar.

Maar ik was de slechte schakel in de samenwerking. Ik vertrouwde voor mijn lancering namelijk teveel op hem. Ging m’n eigen kracht onderschatten en vertrouwde m’n eigen mening niet meer.

Ik hoorde me vaak denken voor de masterclass:

  • Oh ik wacht nog even om te luisteren wat Thijs ervan zegt
  • Mhhh, wat zou Thijs doen?
  • Oh dit is even te lastig om over na te denken, Thijs doet dat wel
114k omzet in 30 dagen met lancering kim de graeve vertrouwen op jezelf

Ondanks alle voorbereidingen: alles opnieuw

Ik had een hele mooie presentatie gemaakt. En had alles mooi ingecalculeerd. Ik load dan alle files op en neem de tijd om vooraf de masterclass al eens alleen te doen zonder publiek. Dan maak ik notities, hoor ik wat niet vlot gaat en pas ik alles aan voor de live zodat het smooth verloopt.

Alleen, zou die week Thijs even kijken. Hij gaf me hele mooie feedback, veel bruikbare, kritische en praktische tips, waar ik mee aan de slag kon. Alleen besloot ik daardoor heel de presentatie opnieuw te doen. Waardoor m’n ingecalculeerde tijd te krap werd. Ik besloot dus de ronde waarin ik alleen door de masterclass ging, over te slaan.

"Ik had zoveel vertrouwen gelegd in een ander dat ik mezelf niet meer vertrouwde"

En dat was nefast

Ik had zoveel vertrouwen gelegd in een ander voor mijn lancering dat ik mezelf niet meer vertrouwde het wel zonder hulp of met kleine aanpassingen zou kunnen doen. Nee ik gooide meteen alles overhoop waardoor ik een cruciaal puzzelstuk liet vallen: de dubbele kwaliteitscontrole.

Dit resulteerde dan weer tot weinig focus tijdens het webinar:

  • Ik was al van slag door de weinige live kijkers,
  • Daarnaast was ik vaak de draad kwijt omdat ik m’n slides niet voldoende had ingeoefend. Er zaten twee slides verkeerd waardoor ik de draad extra kwijt was

Mijn vierde fout...

Een vierde fout was de openbare chat aanzetten. Dit had ik gedaan op aanraden van Thijs, hij zei dat de engagement een meerwaarde kon zijn. Maar ik wist uit ervaring voor mijzelf dat een openbare chat altijd tot slechtere resultaten leidt door weinig focus bij de kijkers. Alleen legde ik al m’n verantwoordelijkheid bij Thijs en luisterde zonder naar m’n eigen ervaring te luisteren. (Dit kan trouwens voor jou helemaal anders zijn, sales is geen exacte wetenschap)

Daarnaast was die openbare chat lastig voor me omdat ik al niet helemaal in m’n kracht stond. Elke kritische of gemene opmerking kwam 3x zo hard aan en ik moest heel veel energie oppompen om door te zetten.

Ongeveer in het midden van de masterclass stuurde ik een sms naar Manu; “ik wil gewoon m’n computer afsluiten en in bed kruipen. Dit is een ramp.” Zo voelde ik me echt, ik wilde gewoon zeggen: “sorry jongens, dit lukt niet. Fijne avond!” Maar dat deed ik niet, ik moest dit uitzitten.

114k omzet in 30 dagen met lancering kim de graeve vertrouwen op jezelf teleurstelling

Mijn vijfde fout...

Fout nummer 5 was dus dat ik me heel resultaatgericht gedroeg tijdens mijn lancering, in plaats van in het moment te leven en te genieten van wat ik bracht.

Mijn zesde fout...

Nummer 6 was dat ik het verkoopstuk teveel had laten draaien rond m’n bonussen. Ik had 4 experts voorzien die ook kwamen praten. Maar uiteraard was 90% van het programma met mij. De experts kwamen ineens uit de lucht gevallen en dat was een grote brug.

Mensen komen voor mij kijken en op het moment dat ik vraag om te trouwen zeg ik: “je moet er wel nog 4 mensen bij nemen 😂”

Nou, je ziet… Dat zijn al een hoop missers.

Door m’n gedrag leverde de masterclass niet 10% maar slechts 5% verkoop op, de helft van normaal.

Ik kon werkelijk in de grond zakken. Ik zat nu in totaal aan 15 inschrijvingen, goed voor zo’n kleine 25k… Dat wilde zeggen 25k verlies, een ramp.

Zoals je weet had ik alles op vandaag gezet, ik had geen verder plan voor mijn lancering. Dus ik had ook geen idee hoe ik dit nog zou rechttrekken.

Ik was er kapot van

De volgende dag kwam ik niet uit bed. Ik was er zo kapot van. 

  • Eerst en vooral omdat ik het geld nodig had voor m’n volgende investering. Een nieuw traject.

    En daar wil ik even wat kadering over geven: als ik geen rekening zou houden met anderen, mijn kennis niet zou delen en egoïstisch was, dan kon ik met een vierde van m’n inkomsten rondkomen. Makkelijk, maar hoe meer en beter je mensen wilt helpen, hoe groter je nodige budgetten zijn.

  • Ten tweede, omdat ik zelfs niet voor de helft uit de kosten kwam. Terwijl ik eigenlijk best wel wat risico had genomen voor deze investering. Wij zijn nl. Aan het bouwen en konden het geld dus best goed gebruiken.

Ook dat was stresserend

Fout nummer 7

Fout nummer 7 was dat ik m’n frustratie projecteerde op m’n doelgroep: “ondankbare mensen, zien die niet hoe ik m’n best doe voor hen” niet de mooiste, overvloedige gedachte. En heel destructief.

Fout nummer 8

Fout nummer 8 was dat ik in m’n mailbox ging lezen. Na een masterclass heb je altijd, sorry, ik ga het zeggen hoe ik het voel; irritante mensen die denken dat ze alles beter kunnen en vinden dat ze je even moeten wijzen op je fouten. Terwijl jij al zo verdomd streng bent geweest voor jezelf.

Ik weet dat je geen invloed hebt op wat anderen doen en ik weet ook dat zij alleen maar proberen helpen. Ar het is zoooo het verkeerde moment. Het enige wat ik dan wil schreeuwen tegen hen is:

“Verdien jij 25k op een avond? Nee? Hou dan je mond en bewijs eerst en vooral zelf wat”

Oké haha, ik ben ook maar mens.

Maar dat is dus de reden waarom ik niet in m’n mailbox kijk na zo’n dag. Iedereen zijn meningen hoef ik niet te zien dan, dus dan laat ik liever Laura, m’n virtuele assistent ze beleefd wegvegen.

Als mensen niet naar mij toe komen, kom ik naar hen toe.

Na een dag in m’n bed, vol zelfbeklag gelegen te hebben. Besloot ik de koe bij de horens te pakken:

Als mensen niet naar mij toe komen, kom ik naar hen toe.

En ik zette m’n masterclass om in 5 podcast afleveringen met op het einde een pitch. Ze werden meteen goed beluisterd. Alleen wist ik niet goed hoe ik nu verder moest, ik had nog 20 dagen te gaan, ik kon toch moeilijk elke dag gillen: “koop m’n programma?”

Ik wist het even niet meer en kreeg imposter syndrome:

  • Misschien is m’n programma toch niet zo goed
  • Misschien willen ze dit eigenlijk helemaal niet
  • Mijn kennis is gewoon stom.

Ik had zoveel ingezet op de masterclass, en nu de podcasts en dat was mijn strategie geweest. Maar nog 20 dagen gaan gillen op Instagram dat zag ik echt niet zitten.

Ook stond ik helemaal niet in m’n kracht tijdens mijn lancering. En was ik even in m’n slachtofferrol gekropen: “Oh nee, wat als..”

Wat als ik niet uit de kosten kom na mijn lancering? Wat als ik niet voldoende winst eruit haal om m’n volgende traject te ontwikkelen waar ik mee aan de slag wil?

Geen stress bij lancering want financieel vrij?

Ik wil hier even het volgende kaderen. Als ik praat over financieel vrij zijn dan ben ik dat ook. Echter wil dat niet zeggen dat ik zomaar gekke, gestoorde bedragen kan uitgeven zonder na te denken of zonder plan.

Mocht ik geen missie hebben dan zou ik met ontzettend weinig rond kunnen komen. Maar ik wil graag zoveel mogelijk mensen helpen.

Daar komen ontwikkelingskosten bij kijken, experts, marketingskosten enz. Met de winst van Freedom Unlocked wilde ik 2 dingen doen:

  • M’n nieuwe traject financieren.
  • Een stuk overbruggen omdat m’n eerste bedrijf tegen december een goeie duik neemt in passieve inkomsten. Dat komt omdat ik in de overgang zit van bedrijf 1 naar bedrijf 2 en bedrijf 1 wil loslaten.

Een passieve inkomststroom zonder je hart erin te steken gaat sowieso dalen. Daarom is het zo belangrijk dat je iets kiest waar je hart van overloopt. Zodat de energie dubbel en dik naar je toekomt.

Een harde schop onder m'n kont voor het vervolg van de lancering

En nu zag het ernaar uit dat ik zelfs niet eens uit de kosten zou komen. Dat wilde niet alleen zeggen dat ik na deze lancering met iets anders op de proppen zou moeten komen, dat zou ik willen zeggen dat ik drukker zou moeten worden. En daar heb ik een hekel aan. Ik wil niet drukker worden omdat het moet, alleen omdat ik het wil. Omdat ik weet dat dit een hele andere energie meebrengt en qua resultaten heel wat anders oplevert.

… Dat deed echt veel met me. Ik was me heel bewust dat ik in de slachtofferrol ging, in stressmodus en daardoor niet de creatieve inzichten kreeg die ik nodig had.

En gelukkig ken ik mezelf ondertussen al zo goed dat dat het moment is waar ik het niet alleen kan.

Ik ging zoeken in m’n netwerk naar hulp. Even een harde schop onder m’n kont.

En die kreeg ik van Veronique Prins: “Kim, je denkt toch niet dat je je doel gaat halen met enkele podcastafleveringen en 1 masterclass die al faalde? Als je iets wilt ga je toch van je kont moeten komen.”

En ik wist dat uiteraard al, maar ik had de woorden echt nog eens nodig van iemand anders. Iemand die wist waarover ze praatte.

Schijt aan de ratrace!

Ik besloot een 4-daagse te organiseren.

En nee, ik had echt geen beetje goesting! Ik was boos op de wereld, ik vond het helemaal niets. Ik had al zoveel gegeven. Nu was het mijn beurt om te krijgen toch? ‘haha, ik hoor mezelf’ en ik weet goed genoeg dat het zo niet werkt.

Toch besloot ik alles op te zetten en ervoor te gaan. Tegen m’n zin. (en dit had ik nooit gedaan als ik niet besloten had met Veronique te praten, dan had ik me er gewoon van onder gemuisd).

Maar terwijl ik bezig was, en dat is altijd zo als je iets met je hart doet. Kreeg ik er superveel zin in! Ik besloot om de 4-daagse te noemen naar precies dat wat ik voelde: Schijt aan de ratrace!

Dat was nu eenmaal de vibe waar ik in zat en wie daar niet mee resoneert hoefde ook niet op te dagen! Ik was in een dusdanige ‘fuckit’ modus dat ik enkel en alleen m’n echte tribe wou aantrekken.


En terwijl ik dit deed wist ik ook meteen welke 4 topics ik zou bespreken. Het ging quasi vanzelf. Ik moest amper voorbereiden want het zat allemaal in me. Het was kennis waar ik zo hard thuis in was dat ik ook helemaal uit mezelf kon praten.

Terwijl ik de inschrijfpagina schreef was ik ook aan het twijfelen… Doe ik de 4-daagse 1 keer of twee keer?

Mijn energie lag laag. En de makkelijkste manier was geweest om het slechts 1x te doen.
Maar ik bleef de woorden: “don’t you want to see what happens if you don’t give up” herhalen in m’n hoofd.

"Don't you want to see what happens if you don't give up?"

Geen excuses!

Dus ik besloot het twee weken na elkaar te doen. Zonder excuses!

Daarnaast was het ook makkelijker geweest voor mezelf om de 4 dagen live te gaan en iedereen kans te geven op de replay. Maar na de slechte show-up rates van de masterclass kon ik er niet mee leven om dezelfde situatie tegen te komen.

Ik besloot om 4 dagen live te gaan zonder replay. Kom je niet op dagen, dikke pech! Althans, niet helemaal want ik besloot wel om een video van 15 minuten op te nemen met samenvatting en de oefening van de dag. 

En pas op! Dit kostte me meer werk dan uiteindelijk de live gewoon op replay te zetten. Dus ik deed het niet voor m’n gemak. Ik deed het omdat ik de live kijkers zo hoog mogelijk wou houden, zodat ik de beste waarde kon leveren. En nee, mensen kijken vaak niet naar de replay. En als ze kijken hebben ze veel minder concentratie of doen ze de oefeningen maar half.

Meer verbinding

Plus, er is gewoon veel meer verbinding en sfeer als we dit samen doen.

Dus ik wilde echt dat mensen kwamen opdagen en dan kon het me niet schelen dat ik daardoor meer werk had.

Wat ik dus goed deed tijdens deze lancering is dat ik toch weer m’n fiets op sprong, ondanks ik eigenlijk geen zin meer had en wilde opgeven. Elke keer dankzij de zin: “Don’t you want to know what happens if you don’t give up?”

Dus wederom 4 dagen volle gas! Vanuit m’n hart! En ik vond het echt leuk! Ik werd ontroerd en geraakt door mensen hun verhalen. Het was echt voluit enthousiasme.

Achter de schermen heb je uiteraard ook altijd enkele gemene comments. Maar als zelfs chocolade niet iedereen kan bekoren, dan kan ik het zeker niet 😉 Maar de positieve vibe was zo sterk. Dat die paar stomme reacties er niet toe deden.

114k omzet in 30 dagen met lancering kim de graeve teleurstelling

What the fuck is dit???

Toen kwam de laatste dag eraan van week 1. En moest ik ineens gaan pitchen naar Freedom Unlocked.

4 dagen ALL in, 4 dagen alles geven. 2 mensen kochten, van de 150 deelnemers. Dat is quasi 1%. Ik wist het niet meer… What the fuck is dit??? En ja hoor, daar kwam het imposter syndrome terug aanzetten. Hahah, what the fuck. Hoeveel meer moet ik doen? Ondertussen waren we met 22 mensen en ik wist het niet meer: “Had ik hier wederom een hele week zo hard gegaan?”

Die dag sprak ik met Thijs, en Thijs en ik gingen nog eens over hoe de dagen verlopen waren. Thijs zei: Oh als het niet zo goed ging op het einde, zou ik nog een bonusvideo maken: “Een mooie video waarin je de 4 stappen van de laatste 4 dagen uitlegt en wat ze allemaal geleerd hebben met dan een mooie brug naar Freedom Unlocked” zo kort mogelijk. Met presentatie. Een podcast is niet visueel genoeg. Ze gaan dit leuk vinden, Kim”.

114k omzet in 30 dagen met lancering kim de graeve doorzettingsvermogen

Ik wilde niet, maar wist dat hij gelijk had.

Ik kon niet zomaar tegen iedereen zeggen: Dit was het, dooooei”. Dit zou een soort afsluiting en bedanking aan iedereen kunnen zijn.

Dus ondanks alles in m’n lijf schreeuwde dat het niet wilde. Deed ik het toch, omdat m’n hart wel wilde, ik wil helemaal niet met verlies m’n programma lanceren.

Ik moest tenminste een beetje budget hebben om m’n nieuwe traject te financieren. Dat was een harde lijn voor me. En anders zou ik elders weer meer focus moeten leggen, en ook dat wilde ik niet. ik wilde dat DIT zou werken.

Dus ja, tegen m’n zin nam ik de video op. Maar eigenlijk, vond ik het wederom héél verfrissend en was ik erg blij dat ik het gedaan had.

Don’t you want to know what happens if you don’t give up

Ik deed het heel kort. 24u konden ze hem bekijken voor hij offline ging. Dat klinkt misschien stom, maar helaas is het zo dat als je niet iets van een deadline hebt dat mensen dan toch weer niet kijken of uitstellen. En daar moet je wel op anticiperen tijdens een lancering.

Oké! Verzonden! Ik werkte er 7 uren aan voor ik hem de deur uit kreeg. Zowel vrijdag als zaterdag. Net op tijd om te vertrekken naar een verjaardagsfeest en even los te laten!

Op maandag begonnen we opnieuw. BAM, nieuwe 4-daagse. Mailtjes verzenden, Facebookgroep oppeppen! Gaan vol energie.

En ik merkte wel, dat ik minder energie had dan de eerste week. Maar wederom vond ik het héél fijn om te doen en leerde ik wederom veel nieuwe, lieve mensen kennen. Ik ben wel oprecht blij dat ik hem geen 3 weken na elkaar hoefde te doen. :p

Maar ook hier waren er weinig tot geen inschrijvingen tijdens die week. Ik zat nu aan 30 ongeveer. En ik had me er ergens al bij neergelegd. 

Maar toch bleef ik de zin “don’t you want to know what happens if you don’t give up” afspelen. En dat gaf me echt veel energie.

Ik had alles gegeven dus kon mezelf niets kwalijk nemen

Ik kon er over blijven praten op een manier die authentiek aanvoelde, die niet voelde pushen, waar ik blij was met m’n resultaten, whatever happens.

Want ik had ondanks 7 grote fouten en verschillende dipjes in m’n energie, wel alles gegeven wat ik kon. Echt alles! Tot aan het laatste moment. Dat kon niemand me kwalijk nemen, ook ik mezelf niet.

De laatste dagen wilde ik nog eens in m’n story’s opschrijven wat iedereen kreeg en waarom het zo’n meerwaarde is. Maar ik voelde het niet. Dus ik ging eerder praten over wat het voor mij heeft gedaan. Hoe het voelt om van A naar B te gaan.

"Ik wil mijn klanten niet borstvoeden. "

Waarom is het NIETS voor jou

Maar wat ik ook deed was heel erg vertellen wanneer het helemaal NIET is voor mensen. Wat mij heel hard opviel bij een collega die vorig jaar een lancering had gedaan was dat zij heel hard had gefocust hoe ZIJ specifiek alles zou helpen oplossen enz.

Verder had ze dat heel goed aangepakt, maar ze kreeg ik haar traject heel wat mensen die ervan uitgingen dat zij ook alles zou doen. Ze legden alle verantwoordelijkheid bij haar. En ik herinner me nog dat ze toen zei dat ze gerust 10k minder had willen verdienen als ze die mensen uit haar traject had kunnen bannen op dat moment.

Dat wilde ik niet, dus ik neem ook anderen hun fouten altijd mee in m’n lanceringen en ging op het einde vooral focussen wanneer je er wel klaar voor was.
Ik wil namelijk ook geen klanten die ik moet borstvoeden. Ik wil dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen en voor zichzelf gaan nadenken.

Afstoten wie ik niet in mijn traject wou

In plaats van te denken dat ik het moet oplossen (wat niet kan natuurlijk, want ik kan niemand naar de sportschool slepen als ze niet echt willen sporten). Dus ik ging vertellen over wanneer je wel en niet mocht instappen en aan de hand daarvan kon ik ook al afstoten wie ik liever niet in m’n traject wil.

Het was dus wel echt wat atypisch verkopen. Ik verkocht mezelf namelijk niet echt, ik was eerder aan het zeggen wanneer het wel en niet voor iemand was.

Wat me het best lukte als m’n energie hoog stond. Als m’n energie laag stond lukte het me een pak minder, dat kan je ook horen bijv. in de podcastaflevering “stressen en moeten”. Daar zat ik heel laag in m’n energie en werd ik meteen een pak minder authentiek in m’n verkopen.

Beste lancering ooit

114k omzet in 30 dagen met lancering kim de graeve volg je hart

De laatste dag van de lancering schreven er maar liefst nog zo’n 25 mensen in… Sommigen tot 10 minuten voor eindtijd.

We strandden op 60 inschrijvingen. En oké, het was misschien niet 100 zoals ik in eerste instantie had gewild. Maar het was in principe wel m’n beste lancering ooit. Want tot nu toe was m’n maximum 50 geweest.

De moraal van het verhaal is echt dat je gewoon moet blijven gaan voor wat je hart echt wilt. Zodra je hoofd :”ja maar zegt” vraag je jezelf: “Ben je niet nieuwsgierig naar wat er gebeurt als je niet opgeeft? Als je blijft gaan?” elke keer opnieuw.

Als je het echt wilt ga je voluit, en je blijft gaan. Je zit je tijd uit en je doet wat je moet doen. Punt.

Meer dan dat is het niet. Het is niet moeilijk, maar het is ook helemaal niet makkelijk.

Wil je meer weten over mijn lanceringen in de toekomst? Abonneer dan op mijn podcast  via Spotify, Apple Podcast, Google PodcastsOok via het Youtube kanaal kan je de video’s van de Freedom Unlocked volgen. 

Meer blogposts & podcastafleveringen:

Schaal je business zonder kwaliteitsverlies Kim De Graeve
Kim De Graeve

Zonder kwaliteitsverlies van 1:1 coaching naar een succesvol groepsprogramma Ben je als ondernemer op zoek naar manieren om je bedrijf naar een hoger niveau te

Lees verder »
Vermogen opbouwen naast je bedrijfsgroei: hoe pak je dit aan?
Kim De Graeve

Hoe ondernemers financiële vrijheid kunnen bereiken door vermogen op te bouwen Doe jij al aan vermogen opbouwen in je bedrijf? Het is een veelvoorkomend scenario:

Lees verder »
Wat met leads die niet gekocht hebben in je salesfunnel?
Kim De Graeve

Sales funnel leads omzetten in klanten, hoe doe je dat? Let’s talk about sales funnel leads. Hoe kan je de leads die je via je

Lees verder »
Nooit meer overweldigd en alles zelf doen: mijn uitbesteden en delegeren geheimen - Kim De Graeve
Kim De Graeve

Tijd tekort? Een nieuwe kijk op uitbesteden en delegeren voor effectieve productiviteit. Tijd tekort als ondernemer? In de moderne zakelijke wereld streven veel ondernemers naar

Lees verder »
Ga NIET budgetteren als je financieel vrij wilt worden Kim De Graeve
Kim De Graeve

Financiële Vrijheid: Waarom Je Moet Stoppen met Budgetteren en Beginnen met Leven Budgetteren wordt in de wereld van financiële planning vaak gezien als een essentieel

Lees verder »
Geld mindset: negatieve gedachten over geld loslaten
Kim De Graeve

Een positieve geld mindset in 4 stappen Hoe is jouw geld mindset? Negatieve gedachten rond geld kunnen als een verstikkende deken aanvoelen, waardoor het moeilijk

Lees verder »

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven